Juuri kun olin lähdössä kotoa, taisi jysähtää. Tai en ole varma, mutta ainakin autoliikenne oli pysäytetty tuolla sillan alla vielä kun saavuin tukimuurille.
Naistenlahden tunnelityömaa. (020117) |
Naistenlahden tunnelityömaa. (020117) |
Naistenlahden tunnelityömaa meluesteen ikkunan läpi. (020117) |
Naistenlahden tunnelityömaa. (020117) |
Aamulehti on taas uutisoinut ihan urakalla tunneliuutisia. Uusimpana tunnelivauva-uutinen.
- ”Se syntyy nyt!” – Poikavauva syntyi uudenvuodenyönä Tampereen Rantatunnelissa, mummu toimi kätilönä
- ”Toivottavasti tästä ei tule buumia” – Rantatunnelin tekijät vievät Tampereen tunnelivauvalle kukkia
- Muisto tunnelivauvalle: Kamera tallensi autojen liikkeet synnytyksen yhteydessä
Onnea vaan vauvalle ja perheelle. Iloinen asiahan tuo vauvojen syntyminen on, tapahtui se sitten missä tahansa. :)
Liikenteen sujumisongelmista uutisoitiinkin useammankin jutun verran jo ennen vuoden vaihdetta. En niitä silloin tänne linkittänyt, niin laitetaan nyt muistiin.
Liikenteen sujumisongelmista uutisoitiinkin useammankin jutun verran jo ennen vuoden vaihdetta. En niitä silloin tänne linkittänyt, niin laitetaan nyt muistiin.
- Tampereen keskustan ruuhkat eivät helpota – pahin tilanne on edessä ensi keväänä
- Tätä mieltä: Kannatin ennen Rantatunnelia – nyt katselen Satakunnankadun ruuhkaa koko työpäivän
- Tampereen ruuhkatulpan avaamisen hinta: Näsikallion liittymä tarvitsee 30–40 miljoonaa
- Päättäjä, joka karsi Näsinkallion liittymän tunnelisuunnitelmista: ”Arvasin että ruuhkia syntyy”
- Aja näin, niin et jää ruuhkaan Tampereen keskustassa – Ei tarvita välttämättä kymmeniä miljoonia
- Kolumni: Tampereen ruuhkat ovat täyttä höpöhöpöä
Mielipiteet tunnelista ovat yhä jakautuneet jyrkästi. Ollaan henkeen ja vereen puolesta tai sitten vastaan.
Minulle tunnelista ei ole mitään hyötyä. Henkilökohtaisesti siis. Siitä on itse asiassa koitunut pelkästään haittaa. Asuinympäristölle ja ilmanlaadulle. En siis siitä voi sanoa iloitsevani. Sen tarpeellisuudestakaan en oikein osaa sanoa. Tällä hetkellä pääsee kyllä ajamaan kätevästi Tampereen ohi. Hyöty kai sekin on. Vaikka tuo Ranta-Tampellahan se pääasiallinen syy tunnelin rakentamiselle oli. Ei kai niinkään liikenne.
Ruuhkat ovat siis tunnelin avaamisen jälkeen siirtyneet muualle. (Siis ne ruuhkat, joita joidenkin mielestä ei edes ole.) Saas nähdä mitä sitten tapahtuu, kun tämä Naistenlahden pää on kokonaisuudessaan valmis. Se tuonee kuitenkin helpotusta liikenteen sujuvuuteen.
Minulle tunnelista ei ole mitään hyötyä. Henkilökohtaisesti siis. Siitä on itse asiassa koitunut pelkästään haittaa. Asuinympäristölle ja ilmanlaadulle. En siis siitä voi sanoa iloitsevani. Sen tarpeellisuudestakaan en oikein osaa sanoa. Tällä hetkellä pääsee kyllä ajamaan kätevästi Tampereen ohi. Hyöty kai sekin on. Vaikka tuo Ranta-Tampellahan se pääasiallinen syy tunnelin rakentamiselle oli. Ei kai niinkään liikenne.
Ruuhkat ovat siis tunnelin avaamisen jälkeen siirtyneet muualle. (Siis ne ruuhkat, joita joidenkin mielestä ei edes ole.) Saas nähdä mitä sitten tapahtuu, kun tämä Naistenlahden pää on kokonaisuudessaan valmis. Se tuonee kuitenkin helpotusta liikenteen sujuvuuteen.
Se minusta kyllä on hiukan hassua, kun vähän tuntuu, että nyt ollaan sitten niin huolissaan näiden uusien ruuhkien aiheuttamista päästöistä. Ketään ei tuntunut (eikä tunnu) huolestuttavan piippujen kohdennetut päästöt ainoastaan kahdesta pisteestä (koko tunnelin matkalta: 2,3km x 2). Ja aivan asutuksen keskellä kumpainenkin horropiippu. Nyt saadaan sitten kaasut SEKÄ piipuista ETTÄ uusista ruuhkista. Kerrassaan raikasta. Vihreille kiitokset tästä ekoteosta, EIKU...
Ai niin, mutta se puhdistaminenhan olikin ihan tarpeetonta.
-Anuliina
Ai niin, mutta se puhdistaminenhan olikin ihan tarpeetonta.
-Anuliina
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti