perjantai 26. helmikuuta 2016

"Mulla on sulle nyt vähän pahoja uutisia.."

"Kuule Anuliina, mulla on sulle nyt vähän pahoja uutisia", sanoi yksi työlapsi (eilen) ja lähestyi minua hyvin huolestuneen näköisenä käsiään väännellen. "Mä näin, että sun kodin viereen tuotiin se iso putki. Sellainen toinen oli siellä vuoressa." 
Ymmärsin kyllä mistä on kyse, piipuista. Mietin vain mistä tämä aihe nyt juuri mieleensä tuli... "Joo, se on ollu siellä jo vähän aikaa", sanoin. Toinen lapsi tuli viereen ja sanoi "ja mun kodin vieressä on se toinen. Tualla Onkiniemessä." "Juu, tiedän, teillä on se punakeltainen. Meillä se sinivalkoinen."
"Mitä ne on?" "Ne on niitä tunnelin savupiippuja", selitin.
Lapset tuijottivat minua hetkisen."Sano niille tyämiähille, että kiltti, älkää laittako sitä", jatkoi jutun aloittaja. Mainitsin taas, että se on siellä jo, ja siellä pysyy ja etteivät ne työmiehet asialle mitään voi. Että niiden täytyi laittaa se sinne, kun kerran käskettiin.
Kolmas lapsi tuli tärkeänä viereeni ja sanoi ikään kuin julistaen: "Sano niille näin: Tyämiähet, älkää nyt laittako sitä piippua siihen. Vaan laittakaa se jonnekin muualle. Ettei se ärsytä asukkaita." 
Oi! Miten hyvin sanottu, mietin, mutta sanoin vain, että "Just ni, olen ihan samaa mieltä. Mutta se kyllä on jo siellä, eikä sille enää mitään voi. Kukaan." Sitten minun oli vähän halittava niitä pikkuisia, kun ne oli niin huolissaan ja tohkeissaan. Pikku-barrikadistit. Tsihhi. :)
Kysyin vielä, että olisko vielä jotain terveisiä niille "tyämiähille". "Joo," sanoi onkiniemeläinen, "Hyvää rakkautta tyämiähet!" Ja sitten ne kaikki hihitti. (Että se siitä barrikadilaisuudesta sitten...) Kyllä minuakin vähän nauratti. Mutta ei se piippu. Vaan nuo pikkuiset. ♥

[Minulla sattui olemaan edessäni paperia ja kynä kädessäni, joten tallensin keskustelun sen tapahtuessa. Käskivät vielä minua kertomaan "tyämiähille" ja koko maailmalle. No, minä kerron, jos nyt en aivan koko maailmalle, niin edes sitten täällä blogissa.]
Niin, että olisitte laittaneet ne jonnekin muualle, ettei ne ärsytä asukkaita! (Ja hyvää rakkautta tyämiähet... :D)

Mulla alkoi nyt pikkulomanen. Piipahdin äkisti vain "kertomaan koko maailmalle."

                                                                          -Lomaliina

Jaa niin... Ettei ihan pelkäksi 'lasten suusta' -jutuksi mene, niin laitetaan tänne loppuun nyt aamuinen kuva Ranta-Tampellan työmaasta... Tiili- ja maa-aineskasa on kokonaan hävinnyt, muutenkin koko alue on tyhjennetty, tuollaista tyhjää täynnä. Muut kuvani tärähtivät enkä niitä tänne siis tohdi laittaa...
"Ranta-Tampellassa" Bussipysäkillääää... ♪ 26.2.2016
...ja muutama muu kuva kamerasta. (Kastinsiltanäkymiä) parilta edelliseltä päivältä..
Näkymä Kastinsillalta 24.2.2016

Näkymä Kastinsillalta 25.2.2016
 Tänään en tuolla käynytkään. No, ehkä kuljen kuvailemassa lomasellani.Ehkä en.

Viikonloppuja! Kettu kuittaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti