keskiviikko 4. maaliskuuta 2015

Tummelmia

(kuva: joobili.com)
... sananen blogista. Ihan vaan väärinkäsitysten välttämiseksi. Tuli mieleeni jälleen avata asiaa vähän täällä, oikaista pari juttua tästä piippuasiasta, kun tuli  tuolla viimeisimmän piippukilpailujutun kommenteissa hiukan närkästyneen oloista kommenttia. Ettei tartte kenenkään mieltänsä pahoittaa.

Kirjoitan etupäässä omista kokemuksistani, tuntemuksistani ja mielipiteistäni. Ja kyllä, kannatan Saapumisen arvoitusta piippukisassa. (Toki, jos joku muu piippu valitaan, löydän siitäkin varmasti positiivisia puolia... Tsempitän Saapumisen arvoitusta kuitenkin loppuun asti. Tietysti.) Olen myös hieman *köh* tunteella käyvä. Iloitsen äärimmäisesti ja vastaavasti murehdin äärimmäisesti, mutta äärimmäisyydet menevät onneksi nopeasti ohi. Asiat saattavat silti joskus purkautua tänne ääripääolosuhteissa melko voimallisestikin ilmaistuna.. (Niinku että minä suorastaan rakastan tai vihaan tai minua "v******". Tai sitten kaikki on vaan ihanaa.) 

Sana on täällä kaikille vapaa. Peräänkuulutin mielipiteitä juuri esim. tuosta piippujutusta. Kaikilta. Ja MYÖS niitä omista mielipiteistä eriäviä mielipiteitä.

Kommentointi on siis aivan avointa KAIKILLE ja vieläpä hyvin toivottavaa. (Kunhan kommentit eivät mene överiksi ja niissä ei aleta solvailemaan tai käymään henkilökohtaisuuksiin... Sehän ei ole missään mielessä edes tarkoituksenmukaista eikä asiallistakaan.)

Kyllä, blogiini on tällä hetkellä linkki taidemuseon sivulla taidepiippukilpailun yhteydessä. Ja se aiheuttaa ilmeisesti närää, "kun linkittävät nettisivuilleen yhden äänekkään blogistin, joka on ottanut asiakseen puffata yhtä tiettyä teosta. Ihmettelen myös millä valtuutuksella kirjoittaja esiintyy koko naapurustonsa äänitorvena, ja kertoo ettei jotain teosta halua alueelle?"
En tiedä miksi alunperin linkki taidemuseon sivulle laitettiin, ehkä, että taidepiippukilpailusta kuultaisi tätä kautta laajemmalti... En yhtään osaa sanoa. Moni on kyllä sanonut, ettei tietäisi koko piippukilpailusta mitään, ellei olisi lukenut blogiani.

Olen keskustellut monien ihmisten, enimmäkseen kylläkin lähinaapurien, mutta myös muidenkin tamperelaisten kanssa tästä piippuhommasta. En tiedä ovatko he sitten minun takiani samaa mieltä, vai ihanko pitävät hekin Saapumisen arvoitusta parhaana vaihtoehtona... Antoisia keskusteluja on kyllä käyty, joskus ihan viinilasillisen ääressäkin.. On minulle sanottu kyllä myös, että Sinisiirtymä on alkanut miellyttää enemmän ja enemmän (hieman pahoitellen). Kerroin siitäkin täällä blogissa..

Tunnelinsuu (yhteen) tarkoittaa minua, kotiani, tunnelin suun asukkaista puhuessani taas puhun ihmisistä, joiden kanssa olen asiasta keskustellut täällä huudeilla.

Blogiahan aloin kirjoitaa ihan siitä syystä, että purin aluksi tunneliahdistukseni tänne. Jos on blogia seurannut, tietää sen kyllä. Nyttemmin ei enää hirmuisesti mikään ahista, joten jutustelen päivittäisistä tunneliasioista. Päivänpolttava asia juuri NYT on tämä taidepiippukilpailu. Joka onkin ohi ihan tuossa tuoksinnassa, enää 9 päivää ja voittaja julkaistaan.. [EDIT illalla: Päätös piippukilpailun voittajasta tehdään jo huomenna, 5.3. Voittaja julkaistaan silloin 13.3. Tarkastin tämän taidemuseon väeltä.]
Blogissa käy yleisesti ottaen yllättävän paljon väkeä (olen siitä vähän hämmentynyt), kommentteja kuitenkin tulee melko maltillisesti.  

Blogini ei siis ole mikään piippublogi, ei edes 'Akseli voittoon!' -blogi, vaan ihan minun oma henkilökohtainen 'Tunnelinsuulla tuulee -tunnelmia ja tärinää aivan tunnelin suulta' -blogini. Itse asiassa en myöskään edes koe olevani mikään bloggari. Minä vain kirjoitan tätä "Tunnelipäiväkirjaani"...

Uskon kuitenkin, että ihmiset ajattelevat ihan omilla aivoillaan, ja ymmärtävät, että nämä ovat minun näkemyksiäni ja tuntemuksiani. Vieläpä siis minun omassa blogissani. 

Luulenpa, että taidemuseo on myös tällä linjalla. Ei siis näe asiaa minään puffaamisena, vaan toivoo nimenomaan keskustelua tässä piippuasiassa. Kaikenlaisia mielipiteitä. Palkintolautakunta tekee varmasti parhaaksi näkemänsä päätöksen, kirjoitin minä täällä mitä tahansa.

Tilastoista katsoin vielä, että joulu-maaliskuun alun 5176:sta kävijästä on 67 tullut blogiin taidemuseon linkin kautta. Tiedoksi asiasta mahdollisesti huolestuneille. Tilastot eivät tosin ilmeisesti nappaa ihan kaikkia käyntejä...en oikein ymmärrä miksei. Mutta jotain osviittaa kuitenkin noista numeroista.

Joskus minua hirvittää juuri tämä asia, että ihmisiltä menee ohi se, miksi tämä blogi on olemassa. Ja miksi sitä kirjoitan. En tietenkään toivo, että mikään mitä kirjoitan aiheuttaisi sydämistymistä, huonoa mieltä tai pahoja fiilareita joissain ihmisissä. Siihen en todellakaan pyri, nämä mielipideasiat vain ovat sellaisia, että niissä noilta asioilta ei voi kai välttyä. Mikä on harmillista. 
Ei tämä blogi ole mikään yksi totuus asioista, tämä on minun kokemukseni ja minun tunnelmani. Minun tunnelielämästäni.

                                    
                                                    Kuumeisin terveisin,
                                                                                       -Anuliina

ps. Älkää enää menkö tuonne jäälle kävelemään. Aamulehden mukaan mies putosi jäihin vakioreitillään aamulla, onneksi vain polviaan myöten.

Ja loppuun päivän varsinainen Tunneliosuus: On muuten herrat 'Rantatunneli' ja 'A-insinööri' parhaillaan tuossa ikkunan takana sen tunneliluukun kimpussa. Avaisko ikkunan ja pyytäiskö tunnelimiesnimmarit... ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti