keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Heikosti positiivinen


Koska olen ollut viime päivinä (lue:eilen) niin harmistunut ja sisuuntunut, kauniisti ilmaistuna, päätin yllätyslistata tänne tunnelielämän positiivisia asioita, sikäli kun niitä nyt tässä on. Ja taitaa niitäkin olla. Ainahan niitä on. Tarvitaan vain tietty state of mind, että ne huomaa. Ei sitä suotta yritetä olla ZEN, kun oikein korpeaa.

Souuu..here we gouuuu...

1)  Olen valtavan kiitollinen ja helpottunut muutamasta seikasta: Tuntuu siltä, että tunnelielämän keskiössä pyristelevää ihmistä kuunnellaan. Ja autetaan. Olen havainnut, että Allianssi on aivan yhteistyökykyinen. Ainakin omalla kohdallani olen saanut sen huomata. Tampereen kaupungin Ympäristönsuojeluyksikkö päälliköineen ja tarkastajineen on auttanut minua (ja meitä kaikkia) hädässäni, apulaispormestari Salmea tietenkään unohtamatta.
Jaa niin, minua oli muuten jälleen eilen tavoiteltu puhelimitse (viesti vastaajassa) sekä sähköpostitse Ympäristönsuojeluyksiköstä käsin, melumittausasioissa oltiin liikkeellä. Olisivat tulleet asentamaan melumittarit asuntooni. Olen sittemmin ollut yhteydessä sinne ja kertonut, ettei mittauksella ole enää tarvetta, että allianssi reagoi silloin taannoin välittömästi. Välitin myös heille kiitokseni.

Mietin tänään juuri tuon kiitoksen ja positiivisen palautteen antamista. Yhdessä saamassani viestissä nimittäin kiitettiin positiivisesta palautteesta, sitä kun ei näissä hommissa useinkaan liiemmälti kuule. En epäile yhtään.

2) Tunnelityömaa, täällä Naistenlahden päässä siis, on nyt pahimalla mahdollisella kohdalla. Tässä alla. Tai kyllä ne vielä tässä alta räjäyttelee, ajallisesti pitkäänkin, kun lähestyvät tuota varsinaista suuaukkoa. Mutta niissä siihen suuntaan etenevissä räjäytyksissä räjäytyksissä edetään kerta/viikko -tahtia. Matkaa kun on vain n. 20m eikä tunnelin suuaukkoa ei puhkota ennen kuin tiehommat yms. saadaan sieltä edestä sopivalle mallille, ei siis ole kiirettä.
Räjäyttelypesäke on siis pikkuhiljaa (homma etenee arviolta kahden viikon päästä) liukumassa kauemmas. Ja kauemmas..ja kauemmas. Vähän vielä kun jaksan, niin tämä pahin vaihe helpottaa. Näin sanoivat minulle allianssilaiset. Ja minä uskon. Toki täällä jyskää vielä pitkään, mutta ei enää ihan alla. Vuoden päästä ei ehkä enää edes jysky. Silloin onkin sitten jo muut hommat käynnissä, mutta ei huolita niistä vielä..

 3) Kun tunneli Ranta-Tampelloineen on valmis, asuntoni arvo todennäköisesti nousee. Ellei esim. ympäristösuunnittelu tunneli-ilmanpoistopiippuineen mene ihan poskelleen tai tule muuta hässäkkää. Mutta sellaisiakaan ei ehkä kannata alkaa vielä murehtia. 

4) Minulla on ympärilläni ihmisiä, jotka jaksavat kuunnella ja tsempata minua tunnelielämäni tuoksinnassa. Minulla on myös aina paikka johon paeta, jos tämä käy/kävisi ylivoimaiseksi. Melkein jo pakenin yöllistä rusnausta, mutta onneksi asia hoitui lopulta supervauhdikkaasti.

5) Taas on CV:hen lisättävää. Meriläinen sanoi, että meistä tunnelin suulla asuvista tulee näiden neljän vuoden aikana asiantuntijoita. Ni.. Miettikää sitä. Hihihi.. ;)

6) Kohta on kesä!! :)


 Keksin kuusi. Se on ihan paljon. Ja melko perustavaa laatua oleviakin nuo plussat ovat. Varsinkin tuo CV ja kesä. ;)

Nyt en taida jaksaa oikeastaan mietiskellä mitään enempää.

                                                                                     A.

Rupesin nyt miettimään tuota vuoden päästä ei enää ehkä edes jysky. Työtunnelia ja varsinaista tunnelia on räjäytelty nyt kolme ja puoli kuukautta. Hmmm... Toivotaan, että tämä alkuvaihe on vain kovin aikaavievää ja tunnelissa eteneminen sujuu sitten ripsakammin.

2 kommenttia:

  1. "Asiantuntijoita". Sanonko minkä asiantuntijoita meistä tulee? Taas laukaisisin Meriläiselle jotain sarkastista tasan varmasti. Jarkko on niin hauska heppu...

    VastaaPoista