keskiviikko 21. toukokuuta 2014

I hear voic...noises


Sitä voisi helposti luulla, että ne tulee NYT tuosta lattiasta läpi. Jos ei paremmin tietäisi. Niinpäs joo, tuollaista se olikin. Olikin jo ihan unohtunut miten valtava ääni tässä suoraan alla rusnauksesta lähtee.

Jaloissa tuntuu jokainen isku -ja ihan totta, voisi luulla, että kohta rusnauspiikki on lattiasta läpi. Mutta ei se ole, se on useita metrejä tuolla alapuolella. Välissä on mukavasti hyvälaatuista kalliota. Hyvin ääntä johtavaa hyvälaatuista kalliota. Which is nice.

Yölläkin kuului ääniä, mutta vaimeampia. heiluivat kaiketi kauhoinensa siellä. Ei siellä kattoa tai seinämiä kopisteltu, mutta ääniä kuului kumminkin. Heräsin vasta puoli viiden aikoihin enkä enää saanut nukuttua. Joko olin nukkunut jo tarpeeksi, neljä tuntia, tai sitten univajetta ei vaan ole vielä kertynyt tarpeeksi, että olisin nukahtanut uudelleen. Ei tuo kyllä pahaa meteliä ollut. Korvatulpilla olisin selvinnyt. Mutta ei minulla ole niitä, vieläkään.

En lannistu. Kyllä tämä parempaan suuntaan menee koko ajan. Kohta tämä kaikki on jo ohi. Ihan kohta. On se.

Keskiviikosta kaikille! :)
                                                       A.

9 kommenttia:

  1. Naistenlahden työmaalle on saapumassa uusi mielenkiintoinen MELULÄHDE.

    Sen ison keltaisen injektointiauton perässä näkyy tässä uusimmassa Rantatunneli-videossa pari salaperäistä KONTTIA (ilmanvaihdon konehuonetta?) ja niiden perässä ensimmäinen iso sini-keltainen IV-PUTKI. Sen kyljessä lukee "REMOVEX AB". Ne rupeavat siis jo asentamaan tunneliin ILMANVAIHTOA.

    Eipä siinä mitään. Mutta kun kuvaaja oivallisesti zoomaa sen putken kylkeen, niin mitä paljastuukaan:

    Kyljessä on selvä LOMMO kuin hernekeittopurkissa ja siinäkin vielä HALKEAMA. Edempänä näkyy myös pitkä SÄRÖ maalipinnassa. Onkohan tämä putki nyt ihan OIKEASTI tulossa tunneliin? Vai VIALLISENA odottamassa takaisinpalautusta tehtaaseen Ruotsiin?

    Voi hyvät hyttyrät sentään, nämä putkethan ovat sutta ja sekundaa. Käykää itse katsomassa:

    www.youtube.com/user/TampereRantatunneli

    Luultavasti se ON hylkytavaraa. Jos niillä ei ole muuta romuvarastoa kuin kuran keskellä paljaan taivaan alla?! Mutta kyllä putken laatu kauhistuttaa. Eikö parempaa ole?

    On muuten hyvä, että meillä on tällaista "epävirallistakin" videomateriaalia kaikilta kolmelta tunnelityömaalta, ei pelkkää Liikennevirastoa.

    Nyt tarkkana, ihmiset! :-J

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne kontit ja se keltainen juttu on olleet siellä jo vähän aikaa. Silloinkin ne taisi olla, kun kävin tunnelissa. Lompsin siitä viertestä. En huomannut kysyä mitä ne on. vaikka paljon kyselinkin...
      En millään usko, että ne tuota (varsinkin jos se on viallinen) olisi tuuppaamassa tunneliin. Eikä sinne kaiketi vielä voi edes mitään ilmanvaihtohärveleitä asentaa, ei ennen kuin tunnelit on puhkottu, ei onnistu tunneliin kulku muuten.
      Mikä siis ei tapahdu kaiketi ennen syksyä. Niin olen ymmärtänyt. Vaikka en tietenkään tiedä noita juttuja ihan oikeasti..
      Siis mitä tekevät ja milloin, mutta aikoinani kysyin tuleeko konehuone meidän talon alle, niin sanottiin, ettei ole mitään varsinasta konehuonetta, että se on tuo työtunneli, josta tulee IV-tunneli, joka on se "konehuone" sitten lopulta.

      Poista
  2. Oi ei, kyllä niitä lommoja ja reikiä/halkeamia löytyi toinen mokoma lisääkin - katsokaa itse tarkasti kohdasta O:55 alkaen!

    Mitä löytyykään sitten toiselta puolelta, todennäköisesti lisää samanlaista... Reikää reiän päälle.

    Tämän putken on tarkoitus kestää 50-100 vuotta. Mitä luulette, kestääkö tällainen "emmental" sitä valtavaa paineistusta, joka siihen kohdistuu?

    Jo itse KONEHUONEKIN on porajumbon kokoa, taitaa olla ylikin. ÄÄNENVAIMENNUS pitää olla sitten samaa tasoa. Jos se tulee samasta firmasta kuin tämä putki, niin alkaapa suuresti epäilyttää.

    Allianssilta selvät sävelet nyt tähänkin asiaan! Onko putkihankintaa kilpailutettu kunnolla? Vai otettiinko tarjouksista se HALVIN?

    Onko muuten PESUAUTOJA nähty siellä, missä louheenkuljetuskuormurit jättävät kaduille kuravanaa tai levittävät pölyä ilmaan? Vai onko kaikki yhä edelleen kaupungin puhdistusautojen varassa?

    Sitä tilannetta on vähän vaikea seurata, kun se putsaus yleensä tapahtuu joskus aamuyöstä. Jos tapahtuu Lemminkäisen osalta ollenkaan? Ehkä niillä on joku tietty valitusmäärä, joka pitää täyttää, ennen kuin "pimu" lähtee liikkeelle. (Sekin varmaan tapahtuu alihankintana - ja vain "tarvittaessa"!)

    Olen kuullut, että esim. Helsingin tunneliurakoissa LOUHEPÖLYT siivotaan kaduilta urakoitsijan toimesta JOKA TOINEN PÄIVÄ. Kuulostaa kohtuullisen hyvältä! Onko Tyynismaa tilastoinut Tampereen katupesut? Onkohan niitä jo montakin?

    Seuraavaan asukastilaisuuteen voisi tilata pöydälle TARJOUSKORIN ilmaisia hengityssuojaimia, silikonikorvatulppia ja muuta mukavaa ja mieltä lämmittävää. Kesähelteessä ÄÄNETKIN kipittävät vikkelämmin, samoin PÖLYT: Nässyn raikkaissa tuulissa vauhdikkaasti ikkunoista sisään...

    "Tiedän paikan armahan, rauhallisen, ihanan..."

    Voimia!

    T. Viipperä

    VastaaPoista
  3. Mahtaiskohan nyt olla niin, että lommolla oleva puhallin on tarkoitettu työnaikaseen ilmanvaihtoon tunnelissa...

    VastaaPoista
  4. Joo, niin se täytyy olla. Työssä vammautunut. Ja käytetään säästäväisesti elinkaarensa loppuun! :)

    VastaaPoista
  5. Lisään vielä, että ehkä se on käytettynä jostain konepörssistä ostettu ja käytettynä edelleen eteenpäin myydään. Tai sitten romutetaan ja palautetaan raaka-ainekiertoon! Hyvä homma! :)

    VastaaPoista
  6. Odottakaapa vain sitä kauhun hetkeä kun se hiustenkuivain alkaa pöhiseen yötä-päivää tunnelin suulla! Se on paha :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vasta sitten kauhistelen, koitan nyt olla ihan ZEN tulevien asioiden kannalta, näissä nykyisissä on ihan tarpeeksi. ;)

      Poista