maanantai 9. helmikuuta 2015

Pullamaanantai

Korvapuustiloita. Koska Nyt se on loppu! :D
Tittidii. Lupasin joskus, kaiketi äärimmäisessä kiitollisuuden tunteen pauloissa ollessani, että kun tunnelit on räjäytetty täältä meiltä, niin minä leivon n i i l l e  pullaa. (Aikaa on kulunut niin paljon, etten enää muista tarkalleen mistä oli kyse. Minusta tuntuu, että se liittynee jotenkin rusnauksiin liittyviin hyviin uutisiin ja/tai ensimmäisiin kokonaan heräämättä nukuttuihin öihin. Ounastelen, että se on ollut joskus alkukesästä. Luulisin.)

No, nythän on niin, että aika on täysi. Naistenlahden eteläinenkin liikennetunneli on ollut louhittuna jo... hmm.. kymmenen päivää. Ja minä leivoin pullaa. Juuri äsken. (Tietty, kun kerta olen luvannut.) Tämäpä olikin ensimmäinen yön-yli-jääkaapissa-noussut pullataikinani ikinä. Onhan tämä tietysti ensimmäinen kotini alle tuleva tunnelikin, että sopii kuvaan. Epäilytti kyllä vähän, että tuleeko siitä pullaa ollenkaan... Tuli. Jättiläispullia.

Suklainen Tunnelityömaakakku juuri "suklitettuna".
Eilen illalla tein tunnelikakunkin, minulla on nimittäin ollut mielessä jo ihan alkumetreiltä asti tehdä tunnelikakku...  Joskin ilman tunnelia, mutta kuopalla ja louheella. Tästä ei nyt tullut aivan sellainen kun olin ajatellut, mutta tulipa tehtyä.

                                                                  -Anuliina 



2 kommenttia:

  1. Tuo työmaa-aita on paras. Ja ihan kuin siellä olisi tunnelimiehen kypäräkin. Tosi hauska!

    Ajattelitko viedä Big Roomiin? Varmaan ilahtuisivat. Ehkä laittaisivat kuvankin omalle FB-sivustolleen, hih-hih!

    Kiva ja lämminhenkinen idea! :)

    VastaaPoista
  2. Työmaa-aitoja oli kaksi, mutta toinen mureni kuivuessaan. Ja on tuo valkoinen kypärä, näkyy tässä kuvassa hiukan huonosti. (Olis mulla ollut vielä Lemminkäisen oranssi-valkoinen työmaakyltti ja kelta-musta räjäytysvaaramerkki (jossa katkonaista viivaa), mutta ne ei mahtuneet, kun niistä tuli vähän isoja..)

    Kivahan noita oli muovailla. :)

    Mä vein nämä aamulla Näsinkalliolle, kun siellä niillä on se varsinainen operaatiokeskus...vai mikä se olikaan.

    VastaaPoista